B2B-маркетинг: приклади, стратегії, курси, кейси
B2B-маркетинг: приклади, стратегії, курси, кейси
Бізнес-маркетинг (англ. business marketing), [B2B-маркетинг] або промисловий маркетинг — комплекс маркетингу, що здійснюється юридичними особами чи організаціями, включаючи комерційні підприємства та установи, що сприяють продажу своїх товарів чи послуг іншим компаніям та організаціям, які, у свою чергу , можуть перепродати їх, використовувати їх як компоненти для продуктів або послуг, запропонованих наступним юридичним особам.
B2B-маркетинг - комплекс дій та процесів, що включають дослідження ринку, розробку маркетингової стратегії, просування, аналіз даних з метою надання продукту та отримання вигоди між компаніями. Співробітництво може здійснюватись безпосередньо або за допомогою посередників.
Мета B2B-маркетингу залежить від обраної стратегії, у зв'язку з цим маркетинг буває 3-х видів: операційний, тактичний, стратегічний. Кінцевою метою компанії у будь-якому випадку є забезпечення комерційних вигод за рахунок постачання товарів або надання послуг іншим компаніям.
B2B (англ. Business to Business) — термін, що розшифровується як вид інформаційної та економічної взаємодії, класифікованої на кшталт взаємодіючих суб'єктів, у даному випадку — це юридичних осіб. В2В – скорочення від англійських слів “business to business”, у буквальному перекладі – бізнес для бізнесу.
Якщо висловлюватись простою мовою, B2B (business-to-business) — торговельні відносини між юридичними особами; націленість бізнесу виробляти товари для іншого бізнесу, а не для пересічного покупця. Простіше кажучи, компанія (або окремий підрозділ) продає свої товари та послуги корпоративним клієнтам та іншим компаніям.
Продажі в сегменті B2B, тобто «бізнес бізнесу» – це продажі, які здійснюються іншим компаніям, а не для окремих споживачів. Вони купують продукти в оптових торговців і продають роздрібним споживачам за вищою ціною. Продажі «бізнес для бізнесу» також можуть включати послуги.
B2B, або business to business – це продаж товарів корпоративним клієнтам, керівникам чи менеджерам підприємств. Грубо кажучи, ви продаєте товари не конкретному споживачеві окремо, а цілому бізнесу - іншої компанії. Інтернет-магазин може працювати одночасно і для тих, і для інших клієнтів.
Базові умови, важливі для B2B-продажів:
- Глибоке знання потреб клієнта. Знати потреби клієнта важливо будь-кому, хто продає;
- Сервіс – основна конкурентна перевага. Вам винятково пощастило, якщо ви продаєте унікальний продукт і у вас немає конкурентів;
- Націленість на довгострокові відносини.
Що робить маркетолог B2B?
Перша головна функція маркетолога у сфері B2B – створювати споживачів. Причому неважливо, чи працюєш ти на ринку B2B або B2C, у будь-якому випадку одна з головних функцій маркетингу – це створення споживачів, виробництво споживачів продукції.
Продажі на ринку B2B є комерційними відносинами між виробником продукції та закупником товару. На відміну від продажу конкретним клієнтам сегмент B2B передбачає роботу з організаціями. Головна особливість цього сегмента ринку – підхід до покупця, маркетингові стратегії, які при цьому використовуються.
Які стратегії застосовуються у B2B маркетингу?
Розглянемо 5 основних кроків, які входять до розробки маркетингової стратегії для B2B:
- Аналіз бізнесу та його цільової аудиторії;
- Аналіз ринкового попиту;
- Аналіз конкурентів;
- Аудит інтернет-маркетингу компанії;
- Безпосередня розробка стратегії – складання плану просування.
B2B-маркетинг, який продає
B2B-маркетинг - це не підтримка продажів, це реальні продажі.
Навички та вміння, які потрібні для успішного застосування B2B-маркетингу:
- Визначати конкретне місце маркетингу у бізнес-системі;
- Вибудовувати чітку стратегію просування продукту у B2B;
- Використовувати лише потрібні інструменти для досягнення результату;
- Показувати ефективність маркетингових процесів;
- Створювати маркетингову вирву з дій маркетингу та відділу продажу як єдиної системи.